Juletreinnsamling januar 2024

Publisert av Anne Helga Bruhn den 23.02.24. Oppdatert 26.02.24.

JULETREINNSAMLINGEN LØRDAG 13. JANUAR 2024

Så er årets juletre-innsamling historie. Med god hjelp fra Borgen IL og Kløfta IL – og solid innsats fra Kløfta Lions egne rekker, gikk det veldig greit i år også. Været var akkurat passe, noen kalde grader, snøføre, men ikke glatt. Dugnaden gikk unna på et par timer.  Dette skyldes ikke bare iherdige rode-ledere og innsamlere – det var nok færre trær i år enn i fjor.

Overskuddet ble kr. 13082,35.

Mats skal berømmes spesielt for mange timer ved flisemaskinen.  Det var nok den tyngste jobben. Hans Jacob hentet og leverte flismaskinen – og tilpasset denne mot hengeren.Godt at Kløfta Lions har medlemmer med praktiske evner. Det har ikke denne forfatter. Lars Lauten stilte med traktorhenger, som ble nesten full av flis. Vi fikk låne klubbhuset av Kløfta IL – og her var det Torill som styrte med sikker myndighet. Og vi må ikke glemme Stubbeservice ved Joacim Unnli, som lot oss låne flismaskinen.

Undertegnede takker alle i Kløfta Lions for en flott dugnadsinnsats – og ser fram til en ny i 2025.

Jørn Ståle